Data: 19/08/2020 – Professora: Nilda Rodrigues dos Santos Lima - Disciplina: Língua Inglesa – Conteúdo: Interpretação textual .
Escola
Municipal Ayrton Senna da Silva
Nome:__________________________________________Série:
9º ano A
Profª:
Nilda Rodrigues dos S. Lima Data: 19/08/2020
Conteúdo: Interpretação textual
·
Traduza o
texto para responder as atividades. Não precisa copiar a tradução.
I-
ATIVIDADES:
Brazil's Water Cycle
Effects
of Deforestation on the Water Supply
The trees of the Amazon rainforest are critical to
Brazil’s water supply. Through the process of transpiration, trees ensure water
enters our atmosphere and in turn produces clouds and rain.
Without trees, transpiration does not happen, which
means little to no rain. Brazil is feeling the effects of deforestation on its
water supply, especially in São Paulo where there are ration mandates that
leave residents with access to water only two days a week.
The Nature Conservancy is working to stop
deforestation AND implement reforestation efforts across Brazil, protecting our
air and our water.
Disponível em:
https://www.nature.org/ourinitiatives/regions/latinamerica/brazil/placesweprotect/amazon-rainforest-water-cycle-infographic.xml
Acesso em 06 de jul. de 2020
01.
Uma campanha pode ter por objetivo
conscientizar a população sobre determinada questão social. Identifique o
propósito dessa campanha. Responder em
português.
02.
Answer
these questions in English.
a)
What do trees ensure? (O que as árvores
garantem?)
b)
Does
transpiration happen without trees? ( A transpiração acontece
sem as árvores?)
Disponível em:
https://winkgo.com/20-ways-technology-has-made-our-lives-easier/Acesso em 06 de
jul. de 2020
3. Identifique no texto um conectivo (Linking word) e analise o
seu valor semântico.
4. O cartum tem como objetivo criticar algo da sociedade.
Identifique a crítica apresentada nesse cartum. Responder em português.
5. Choose the
correct words from parentheses (AND, BUT, OR, BECAUSE, SO) to complete the
sentences. (Escolha as palavras corretas entre parênteses (AND, BUT,
OR, BECAUSE, SO) para completar as frases). Leia a tabela
abaixo para responder a atividade.
a) The door
was opened, __________ the dog walked in.
b) She ran
to the door _____________ opened it.
c) She
turned on the fan, __________________ it was very hot in the class.
d) I saw
Sarah at the supermarket, ______________ she didn’t see me.
e) Did you
watch the movie ___________ did you play video games last Saturday?
Explicação
Linking words
Linking words |
Tradução |
Expressa ideia |
AND |
e |
Adição de ideias |
BUT |
Mas/ porém/contudo |
Contraste, contradição |
OR |
ou |
Escolha |
BECAUSE |
porque |
Explicacão |
SO |
assim |
Consequência |
Comentários
Postar um comentário